Ahoj,
i tento pátek jsme se sešli v poměrně hojném počtu a
zvládli jsme spoustu věcí!
S nejmenšími jsme se hned v úvodu naučili novou básničku na uvítanou, se
kterou se teď budeme moci pokaždé přivítat:
Dobrý den, dobrý den,
dneska máme krásný den.
Ručičkama zatleskáme,
nožičkama zadupáme,
dobrý den, dobrý den,
dneska zlobit nebudem.
Také jsme si zopakovali, jak to bylo s tím mlýnským
kolem nebo jak tluče bubeníček na buben. Když už jsme měli v ruce dřívka,
zazpívali jsme si, a doprovázeli se k tomu na dřívka, novou písničku
Neťukej, neťukej. A protože to dětem moc šlo, naučili jsme se ještě jednu
písničku, Travička zelená. Naši půlhodinku jsme zakončili hrou Čáp ztratil
čepičku, při níž si děti zopakovaly všechny barvičky.
S předškoláky jsme navázali tam, kde jsme skončili minule.
Zapátrali jsme v paměti a předváděli jsme všechny dopravní prostředky, na
které jsme si jen vzpomněli. V souvislosti s nimi jsme se naučili
novou básničku o dopravních prostředcích, na které jsme rovněž trénovali
správnou výslovnost. Druhou věcí, kterou jsme z minula zopakovali, byly
geometrické tvary. Tentokrát však v těžší verzi, u které se muselo maličko
víc přemýšlet. Děti dostaly pracovní list, který obsahoval řady geometrických
tvarů. Každá řádka však byla jiná co do počtu i typu tvarů a děti musely
přemýšlet, jak by ji správně doplnily. S další aktivitou jsme se vrátili
na koberec. Povídali jsme si o tom, co je to louka, kde ji můžeme najít, co na
ní všechno roste, kdo se na ní chodí pást. Tím jsme se naladili na společnou,
luční notu, a naučili jsme se písničku Na tý louce zelený. Nejen, že jsme ji zpívali,
postupně jsme slova nahrazovali také pohybem. Po písničce jsme ještě chvíli
zůstali na louce u lesa a zavzpomínali, jak že to bylo s tou Červenou
Karkulkou. Když se nám podařilo dát dohromady děj, zkusili jsme si pohádku na
samotný závěr hodiny zahrát.
Školáci rovněž začali s básničkou o dopravních
prostředcích, ti ji ovšem již znali z minulé hodiny. Jen co jsme si jí
připomněli, dostali úkol: pořádně se na jednotlivá slova podívat, a
zakroužkovat všechny měkké slabiky. Pro jistotu jsme si připomněli, jaké to
vlastně jsou a čím se vyznačují, a už se děti pustily do práce. Chvíli jsme na
nich trénovali výslovnost, měkčení hlásek a také jejich délku. Po té jsme si
rozdali pracovní list, v němž jsme se dál zabývali měkkými hláskami. Z řady
slov měly děti vybrat nejprve ta, která obsahují slabiku ni/ní, pak jinou
barvou vyznačit ti/tí a na závěr vypsat slova, ve kterých nalezly di/dí. Na
pracovním listu bylo ještě jedno cvičení, v němž byla slova s vynechanou
měkkou slabikou,kterou měly děti správně doplnit. Tento úkol jsme si ale zadali
jako domácí. Abychom neseděli dlouho u stolu, sedli jsme si do kroužku na
koberec, a společně četli obrázkovou pohádku O Budulínkovi. Každý tak dostal
dost prostoru k mluvení. Na závěr každý dostal text písničky Na tý louce
zelený, aby si ji mohl v klidu doma přečíst a my si ji mohly společně
zazpívat příští týden.
Maruška
No comments:
Post a Comment