Friday 26 February 2016

26.2.2016

Ahoj,
i tento pátek jsme se sešli v poměrně hojném počtu a zvládli jsme spoustu věcí!
S nejmenšími jsme se hned v úvodu naučili novou básničku na uvítanou, se kterou se teď budeme moci pokaždé přivítat:

Dobrý den, dobrý den,
dneska máme krásný den.
Ručičkama zatleskáme,
nožičkama zadupáme,
dobrý den, dobrý den,
dneska zlobit nebudem.

Také jsme si zopakovali, jak to bylo s tím mlýnským kolem nebo jak tluče bubeníček na buben. Když už jsme měli v ruce dřívka, zazpívali jsme si, a doprovázeli se k tomu na dřívka, novou písničku Neťukej, neťukej. A protože to dětem moc šlo, naučili jsme se ještě jednu písničku, Travička zelená. Naši půlhodinku jsme zakončili hrou Čáp ztratil čepičku, při níž si děti zopakovaly všechny barvičky.

S předškoláky jsme navázali tam, kde jsme skončili minule. Zapátrali jsme v paměti a předváděli jsme všechny dopravní prostředky, na které jsme si jen vzpomněli. V souvislosti s nimi jsme se naučili novou básničku o dopravních prostředcích, na které jsme rovněž trénovali správnou výslovnost. Druhou věcí, kterou jsme z minula zopakovali, byly geometrické tvary. Tentokrát však v těžší verzi, u které se muselo maličko víc přemýšlet. Děti dostaly pracovní list, který obsahoval řady geometrických tvarů. Každá řádka však byla jiná co do počtu i typu tvarů a děti musely přemýšlet, jak by ji správně doplnily. S další aktivitou jsme se vrátili na koberec. Povídali jsme si o tom, co je to louka, kde ji můžeme najít, co na ní všechno roste, kdo se na ní chodí pást. Tím jsme se naladili na společnou, luční notu, a naučili jsme se písničku Na tý louce zelený. Nejen, že jsme ji zpívali, postupně jsme slova nahrazovali také pohybem. Po písničce jsme ještě chvíli zůstali na louce u lesa a zavzpomínali, jak že to bylo s tou Červenou Karkulkou. Když se nám podařilo dát dohromady děj, zkusili jsme si pohádku na samotný závěr hodiny zahrát.

Školáci rovněž začali s básničkou o dopravních prostředcích, ti ji ovšem již znali z minulé hodiny. Jen co jsme si jí připomněli, dostali úkol: pořádně se na jednotlivá slova podívat, a zakroužkovat všechny měkké slabiky. Pro jistotu jsme si připomněli, jaké to vlastně jsou a čím se vyznačují, a už se děti pustily do práce. Chvíli jsme na nich trénovali výslovnost, měkčení hlásek a také jejich délku. Po té jsme si rozdali pracovní list, v němž jsme se dál zabývali měkkými hláskami. Z řady slov měly děti vybrat nejprve ta, která obsahují slabiku ni/ní, pak jinou barvou vyznačit ti/tí a na závěr vypsat slova, ve kterých nalezly di/dí. Na pracovním listu bylo ještě jedno cvičení, v němž byla slova s vynechanou měkkou slabikou,kterou měly děti správně doplnit. Tento úkol jsme si ale zadali jako domácí. Abychom neseděli dlouho u stolu, sedli jsme si do kroužku na koberec, a společně četli obrázkovou pohádku O Budulínkovi. Každý tak dostal dost prostoru k mluvení. Na závěr každý dostal text písničky Na tý louce zelený, aby si ji mohl v klidu doma přečíst a my si ji mohly společně zazpívat příští týden.


Maruška







No comments:

Post a Comment