Ahoj ahoj,
i tento týden jsme měli hodně napilno, stihli jsme spoustu věcí.
S nejmenšími jsme začali již známou básničkou "Dobrý den" a zazpívali a zatančili si pár nám již dobře známých písniček. Pak jsme se učili rozpoznávat tvary a barvy. Připravila jsem pro děti větší množství tvarů různých velikostí a barev. Nejprve jsme je zkoušeli třídit podle jednotlivých barev - děti dávali na jednu hromádku zelené, na jinou červené, modré, žluté a oranžové. Hromádky jsme posléze smíchali a zkoušeli tvary rozdělovat tentokráte podle toho, zda se jednalo o čtverec, obdélník,kolečko či trojúhelník.
Nějakou chvíli jsme také strávili povídám o zvířátkách, předváděli jsme, jak s pohybují, jaké dělají zvuky a také jsme si je ukazovali na obrázcích.
Na závěr jsme si vzali naše oblíbená dřívka, kterými jsme se doprovázeli k písničce Tluče bubeníček. Posléze jsme si je vyměnili za jiný hudební nástroj a rozloučili se písničkou Já jsem muzikant.
S předškoláky jsme si jako první zopakovali píseň, které se učili minule. Zazpívali a zahráli jsme si Na tý louce zelený. Pokračovali jsme soutěží k upevnění a rozšíření slovní zásoby. Připravila jsem dětem kartičky s obrázky věcí,které denně mohou vidět kolem sebe. Každý si postupně losoval po jedné kartičce, podíval se na obrázek, ukázal jej ostatním a zkusil pojmenovat, co je na obrázku. Když uhodl, směl si kartičku nechat, Když ne, pojmenovali jsme si danou věc společně a kartičku jsme vrátili k ostatním. Takto jsme postupovali po několik kol.
S předškoláky jsme si jako první zopakovali píseň, které se učili minule. Zazpívali a zahráli jsme si Na tý louce zelený. Pokračovali jsme soutěží k upevnění a rozšíření slovní zásoby. Připravila jsem dětem kartičky s obrázky věcí,které denně mohou vidět kolem sebe. Každý si postupně losoval po jedné kartičce, podíval se na obrázek, ukázal jej ostatním a zkusil pojmenovat, co je na obrázku. Když uhodl, směl si kartičku nechat, Když ne, pojmenovali jsme si danou věc společně a kartičku jsme vrátili k ostatním. Takto jsme postupovali po několik kol.
Když jsme se navzájem pochlubili svými výtvory, rozdala jsem každému jednu kartičku s obrázkem. Ty obrázky nebyly jen tak ledajaké, byly popletené. Každý dostal chviličku na to, aby se zamyslel, co že to na obrázku je, a co je tam špatně, proč tomu tak je a jak by to mělo být správně. Jeden po druhém pak dostal slovo a povídal ostatním, jak by to tedy mělo být. To jsme se nasmáli, zejména u ponožek na talíři nebo žirafě přivázané u boudy.
Abychom dlouho neseděli, byl čas se trochu rozhýbat. Zahráli jsme si proto hru Kuba řekl (v angličtině ji znáte pod názvem Simon says), a to i na vypadávání.
I se školáky jsme začali písní Na tý louce zelený, dnes jsme se ji však společně učili poprvé (její text ode mě dostali na závěr předchozí hodiny). Následovaly rovněž kartičky s obrázky, soutěžili jsme stejně, jak tomu bylo s předškoláky.
Dokud jsme ještě seděli na koberci, připomněli jsme si pohádku O Budulínkovi, s níž jsme končili minulou hodinu. Každý vždy řekl kousek a předal slovo dalšímu. Následně jsem rozdala dětem pracovní list - kvíz s otázkami o Budulínkovi. Kdo dobře poslouchal ostatní, dokázal jej vyplnit v cuku letu. Poslední úkol zůstal dětem na doma: namalovat, jak si takovou liščí noru představují.
Dále jsme pokračovali s upevňováním učiva o měkkých slabikách. V dalším pracovním listě měly děti připravené věty, v nichž jedno slovo chybělo, bylo však nahrazeno obrázkem. Každý přečetl jednu větu a pojmenoval obrázek, ostatní si dané slovíčko napsali. V každém jsme pak zvýraznili měkkou slabiku, pro jistotu jsem to samé psala i na tabuli.
Stejně jako s předškoláky jsme si vzali k ruce popletené kartičky a navzájem si vysvětlovali, čím jsou popletené a jak danou situaci napravit.
Nakonec jsme si zahráli ještě hru - tak zvanou Kimovku. Ukázala jsem dětem 10 věcí, společně jsme si je také pojmenovali. Chvíli se na ně děti dívaly a snažily se je zapamatovat. Pak jsem je sklidila a všichni se pustili do zaznamenávání věcí, které byly a stole. Kdo uměl psát, psal, kdo ještě neuměl, kreslil obrázky. Všichni měli osm a více věcí.
Na samotný závěr hodiny jsem ještě zkontrolovala domácí úkoly z minula a zadala nové, k hlubšímu procvičení měkkých slabik.
Maruška
No comments:
Post a Comment