Friday 4 September 2015

4.09.2015 První hodina s paní učitelkou Pěvou

Ve skupině nejmenších dětí se zpívalo, až se hory zelenaly. Protože jsem přijela z Česka s kytarou, flétnou, dudami a ozvučnými dřívky, naučili jsme se písničku „Já jsem muzikant a přicházím k vám z české země“. Ukázali jsme si, jak se hraje na housličky, basu, trumpetu, buben a kytaru. Také jsme se naučili několik nových říkadel – jedním jsme se pěkně pozdravili, další nás naučilo jezdit autem, v dalším jsme se svezli ve vlaku. V nové pohybové hře jsme potkali Alenku, která se nás ptala, jak dělá kravička, ovečka, pejsek, kočička a další zvířátka, a tak jsme bučeli, bečeli, štěkali… Samozřejmě nechyběla rytmizace slov. Zopakovali jsme si tolik oblíbenou hudebně pohybovou hru Kolo, kolo mlýnský a naučili se neméně populární Zlatá brána“. Na závěr jsme si zazpívali dětské lidové písničky, např. Maličká suMěla babkaPrší, prší„Kočka leze dírouBěží liška.
Také předškoláci (Honzík, Nadia, Isabelle, Etienne, Monička) se naučili písničku Já jsem muzikant“ a zopakovali si názvy hudebních nástrojů a jak se na ně hraje. Na ozvučných dřívkách se naučili rytmizovat své jméno a také ke svému jménu vymyslet nějaký zvuk, což jim šlo výborně. Pobavili jsme se u hudebně pohybové hry Mám šáteček, mám“. Protože v Austrálii začíná jaro, povídali jsme si o něm. K jaru patří ptáci, a tak jsme si zahráli na vrabce a na vrány ve hře Letěli vrabci s velikým křikem. Naučili jsme se, jak chodí čáp a ve hře Čáp ztratil čepičku jsme si zopakovali barvy.
„Já jsem muzikant“ přišel z české země také ke školákům (Gabrielek, Danielek, Emilka, Emma, Lianka, Olda, Lexi) Jejich úkol byl ale ztížen. V pracovním listu museli napsat správné názvy k obrázkům nástrojů a v dalším listu museli spojit obrázky se slovy. Všichni to dokázali na výbornou. Také rytmizovali své jméno, spojili ho se zvukem a opakovali řetězec předešlých zvuků, čímž cvičili svou paměť. Velmi nás pobavila hudebně pohybová hra „Ty, kdo ses v lednu narodil“, při níž si děti zopakovaly jména měsíců. Jakmile někdo v písni uslyšel jméno měsíce, v němž se narodil, musel vstát, vylézt na svou židličku a pěkně se na všechny usmát.
Kondiční čeština pro dospělé. Protože se blíží narozeniny naší republiky, věnovali jsme se s dospělými českým státním symbolům. První na řadě byla hymna „Kde domov můj“. Protože jsme Československý klub, zazpívali a zahráli jsme na kytaru nejen českou, ale také slovenskou hymnu. Připomenuli jsme si, kdy a kde poprvé píseň „Kde domov můj“ zazněla, kdo složil hudbu a kdo napsal slova. Zopakovali jsme si údaje ze života J. K. Tyla, autora textu, a ověřili svou čtenářskou gramotnost na navazujících úkolech v pracovních listech.


No comments:

Post a Comment